trixpysselofix.blogg.se

En pysselblogg fylld av kreativa skapelser, idéer och annat smått och gott.

Mer julgranspynt

Publicerad 2012-12-28 14:59:18 i Pyssel,

 
Förra året köpte jag en rosa julgran i julklapp till min man (ja, han hade faktiskt önskat sig den!), och nu i år fick jag för mig att skaffa lite passande pynt till den. Det blev bland annat små snögubbar (se förra inlägget), flätade korghjärtan och virkade snöflingor.
 
 
Rosa och vita flätade hjärtan. en modell för hur man gör detta kan hittas här exempelvis här http://craftandcreativity.com/blog/2011/12/08/flatadehjarta/ . 
 
 
Jag virkade även snöflingor efter ett mönster som jag hittade på den här sidan : http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-snowflake.html . 
 
 
Efter att jag virkat några snöflingor i olika storlekar (olika virknålsstorlekar) stärkte jag dem. Jag kokade 2 dl vatten och 2 dl socker som sedan fick svalna. Därefter dränkte jag snöfligorna i blandningen, kramade ur dem och nålade upp dem på en kartongskiva för att de skulle torka utsträckta över natten. 
 
 
När de hade torkat band jag fast snöret för att kunna hänga upp dem i granen. Voilà!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela