trixpysselofix.blogg.se

En pysselblogg fylld av kreativa skapelser, idéer och annat smått och gott.

Snögubbar

Publicerad 2012-12-27 13:28:21 i Pyssel,

 
När jag och lillebror handlade på Panduro hittade han FIMO-lera som jag köpte åt honom.... det var bara det att jag använde nästan alltihop själv när vi skulle pyssla med den (förlåt, lillebror...ska köpa ny!). Det blev små julgranspynt i form av snögubbar.
 
 
Rullade tre små bollar vit lera, gjorde sedan hatten av rullar av den svarta leran. Näsan/moroten av orange lera och ögonen och knapparna av svart lera var mycket pilliga att sätta fast...
 
'
 
Gjorde ett hål i hatten på gubbarna så att jag kunde limma dit en snörstump till upphängning.
 
 
Sedan ska leran härdas i ugnen i 30 min på 110 grader.
 
 
Söta, va?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela