trixpysselofix.blogg.se

En pysselblogg fylld av kreativa skapelser, idéer och annat smått och gott.

Igång igen: nya projekt

Publicerad 2013-02-11 19:59:47 i Textil,

 
Hello! Nu var det mer än en vecka sedan jag publicerade något här...men man kan ju inte vara kreativ jämt och ständigt (även om jag verkligen skulle önska att jag kunde få ägna mig åt det här på heltid!). Nu är jag iallafall tillbaka med ett litet inlägg om mina "nygamla" textila projekt. Lapparna på bilden ovan började jag sy på för ett år sedan och tog upp dem igen nu. De är än så länge tänkta att bli en väska i lappteknik, har dock inte bestämt i vilken storlek och form än... ;)
 
När jag rotade i mammas tyglådor hittade jag ännu ett av mina gamla halvfärdiga projekt. Detta ska bli en väska i samma form som den i det här inlägget . Jag blev ivrig att göra klart den då den är nästan färdig förutom foder och handtag/axelremmar. Tyvärr hade någon gått och ätit upp sladden till mammas symaskin... så får väl vänta på att personen ifråga spottar ut den igen... *suck*
 
 
 
Den här ska bli en tröja som den på bilden nedan fast något längre. Hittade det härliga blå-turkos-grön-lila garnet  i en liten butik vid Taxinge Slott i somras. Tyvärr hade de inte tillräckligt med garn inne vid det tillfället, och eftersom jag inte kommer till Taxinge så ofta så har det inte blivit av att jag köpt mer garn...men nu är det på tiden. Om någon vet var man kan köpa eller beställa mohairgarnet "blue 16 parrot" tar jag gärna emot tips! Om inte annat så får jag väl ta en tur till Taxine Slott... kanske passa på att fika på Slottscafét när man ändå är där...  
 

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2013-02-23 17:30:59

Hej!
Kan meddela att någon funnit den uppätna sladden. Någon är i detta fall husets sakfinnare nummer ett.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela