trixpysselofix.blogg.se

En pysselblogg fylld av kreativa skapelser, idéer och annat smått och gott.

Födelsedagskudde

Publicerad 2013-01-09 13:00:00 i Textil,

 
I vår familj har vi nämligen en "födelsedagskudde", en kudde med en bild på en tårta som den i familjen som ska fylla år får sova på natten till födelsedagen. Genom åren har kudden dock slitits ut, så jag bestämde mig för att göra en ny kudde. Sagt och gjort, jag bad pappa skicka en bild på kudden och började på fri hand rita av bilden från mobilen. Sedan förde jag över bilden till tyget med hjälp av kalkeringspapper, och fyllde sedan i med tygfärger. Jag blev ganska nöjd med resultatet, även om det var svårt att måla tunna linjer på tyget. Får tänka på det till nästa gång: mamma har bett mig att göra fler kuddar då vissa familjemedlemmar (läs: jag) ju inte längre bor hemma och det kanske är smartare att ha en kudde var istället för en som vi turas om med.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela