trixpysselofix.blogg.se

En pysselblogg fylld av kreativa skapelser, idéer och annat smått och gott.

Pysseltips: ljuslyktor

Publicerad 2013-01-27 14:24:01 i Pyssel,

 
Ett bra pysseltips är att göra egna ljuslyktor, till exempel av gamla burkar. Dessa röda gjorde jag med hjälp av ett par glasburkar och några röda servetter. Jag hade inget decoupagelack så därför fick det bli trälim istället, och jag var inte så noga med kanterna utan det fick se lite hemmagjort ut, vilket jag tyckte blev väldigt bra. Man tager vad man haver! De ger en mysig stämning med rött ljus i rummet,
 
 
 
 
Dessa gröna ljuslyktor är gjorda av gamla tomburkar. Jag har klippt bort toppen på burken och sedan klippt "remsor" längs sidorna på burken. Dessa remsor har jag sedan vikt ner som en kant på ljuslyktan. Jag gjorde också några hål i burken så att ljuset lyser igenom, och satte fast några pärlor med hjälp av ståltråd. Återvinning!
 
 
 
Den här ljuslyktan gjorde jag faktiskt när jag var liten, av en glasburk som jag helt enkelt målade på. Inget konstnärligt mästerverk förståss, men jag tycker fortfarande den är stämningsfull när snön yr utanför fönstret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela